FELANMÄLAN

Felanmälan

Nytt för denna terminen är att felanmälan ska göras via Hogia. Skälet är att vi på detta vis får koll på att ärendena verkligen blir stängda plus att vi blir medvetna om vilka de ofta återkommande felen är och kan vidta åtgärder. Att göra en felanmälan via Hogia är mycket enkelt.

  1. Logga in på Hogia. I panelen uppe till vänster finns två flikar “Mina avier” och “Mina ärenden”. Tryck nu på “Mina ärenden”.

  2. För att skapa en felanmälan trycker du nu på den stora blåa knappen mitt på skärmen “Skapa ärende”.

  3. Fyll nu i vilken fastighet det gäller, alltså om det gäller din privata lägenhet till exempel ett problem med ditt element. Om det istället gäller ett ärende i de allmänna ytorna till exempel ett problem med torktumlaren så väljer du fastigheten överst i menyn.

  4. Beskriv nu ditt problem i rutan som är döpt “beskrivning:”. Här kan du även bifoga bilder. Tryck nu på skicka så är din felanmälan inskickad och vaktmästaren kan se den.

Om du har ett akut ärende ber jag dig att kontakta husförmänen på hus@lundsnation.se
Ett akut ärende är t.ex. om du har totalstopp i avloppet, nyckel eller lås inte fungerar samt andra skador som är antigen farliga för dig eller andra.